Foglalás, Kapcsolat, Adatvédelem

Foglalásukat megtehetik a hét bármely napján!

Telefon: 0630/982-01-45

Foglalás: info@szentistvanhotel.hu

Számlázási adataink: Piros Hotel KFT  10100792-02333900-01003000

Foglalási feltételek

Foglaló

A foglalások csak a foglaló megérkezése után lépnek életbe! Kérem, az összeget 1 munkanapon belül utalják át! – Mivel helyenként igen sűrű a foglaltságunk, ajánlott minél hamarabb intézkedni a kérdésben!

A szálloda fenntartja a jogot, hogy a foglaló összegek beérkezése után 24 órán belül visszamondja a foglalást és a foglalót visszautalja, amennyiben időközben teljesíthetetlenné válik a szoba lekötése a vendég részére.

Kérjük, szíveskedjenek 40% foglalót átutalni, amely beszámításra kerül a végösszegbe. Számlázási adataink: Piros Hotel KFT 10100792-02333900-01003000.
Az átutalás közlemény rovatában, kérem tüntessék fel foglalási azonosítójukat (email-es foglalás esetén 4-jegyű, szállás.hu esetén 7-jegyű).

SZÉP kártyás utalás esetén kérem, lépjenek kapcsolatba kártyavezető bankjukkal a további teendőket illetően, illetve küldjenek számunkra levelet az utalás megtörténtéről – amennyiben lehetséges, csatolva a bizonylatot.

A SZÉP kártyás utalás esetén a SZENT ISTVÁN HOTEL-t keressék, a 8638 Balatonlelle, Szent István út 6. adatokkal, mivel Egerben is van egy névrokon szálloda!

SZÉP kártyával való fizetés esetén a foglaló nem váltható ki SZÉP kártyára. SZÉP kártyás foglalót visszatéríteni nem áll módunkban.

Az idegenforgalmi adót csak készpénzben lehet fizetni.

Házirend

A szobákat 16:00-tól lehet átvenni és 10:00-ig szükséges elhagyni őket.

Lemondás

– A foglalás a foglaló visszafizetésének igényével lemondható 30 nappal a tervezett érkezést megelőzően.
– 30 és 15 nap között a foglaló 50%-a visszatéríthető.
– 15 napon belül a foglaló nem visszatéríthető.

Amennyiben az érkezést követően a Hotelból való távozásra előbb kerül sor, mint a megbeszélt végdátum, a Hotel nem köteles visszatéríteni a szoba  költségét.

A SZÉP kártyán fizetett foglalót, kifizetett szobaéjszakát visszatéríteni nincs lehetőségünk!

Lemondást csak írásban fogadunk el!

Szent István Hotel – Balatonlelle Adatvédelmi Szabályzata

A Piros Hotel Kft. mint adatkezelő és mint a Szent István Hotel – Balatonlelle üzemeltetője, jelen adatvédelmi szabályzata útján tájékoztatja vendégeit, ügyfeleit, valamint weboldalának látogatóit (a továbbiakban együtt: érintett), hogy tiszteletben tartja az érintett személyhez fűződő jogait és az személyes adatok kezelése során az alábbi adatkezelési szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) alapján jár el. Az adatkezelő a Szabályzatnak az időközben módosulandó jogszabályi háttérrel és egyéb belső szabályzattal való összehangolása miatti megváltoztatására a jogot fenntartja. Az adatvédelmi szabályzat mindenkor hatályos változata elérhető a http://www.piroshotel.hu/ weboldalon, továbbá a Szálloda recepcióján papír alapon.

 

  1. Az adatkezelő

 

Név: Piros Hotel Kft.

Székhely: 1124 Budapest, Németvölgyi út 90.

Tényleges adatkezelés helye: 8638 Balatonlelle, Szent István utca 6.

Internetes elérhetősége: http://www.piroshotel.hu/

Cégjegyzékszám: 01-09-925955

Adószám: 14917521-2-43

Elérhetőség: info@szentistvanhotel.hu

 

  1. Tájékoztatás személyes adatok kezeléséről

 

Az adatkezelő az érintettet – egyértelműen, közérthetően és részletesen – a jelen szabályzatban foglaltak szerint tájékoztatja személyes adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyekről, az adatkezelés időtartalmáról, arról, hogy az érintett személyes adatait az adatkezelő az érintett hozzájárulásával és/vagy az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatás kiterjed az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

 

III. A személyes adatok kezelésének jogalapja, célja és időtartama

 

Az érintett személyes adatainak kezelése kizárólag a lent kifejtésre kerülő célokhoz szükséges mértékben történik. Az adatkezelő az adatkezelés minden szakaszában vizsgálja, hogy az megfelel-e a célnak.

 

Az adatkezelő az az igénybe vett szolgáltatás teljesítéséhez szükséges érintett által átadott adatokat, információkat az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal[1] összhangban az alábbi célokból kezeli:

 

  1. Ajánlatkérés

 

Az adatkezelő lehetővé teszi az érintettek számára, hogy az adatkezelőtől ajánlatot kérjenek. Az adatkezelés célja, hogy az adatkezelő a beérkezett megkeresésre ajánlatot juttasson el az érintett részére, vagy ha az ajánlatadáshoz szükség van olyan információ beszerzésére, amely a megkeresésben nem szerepelt, az érintett által megadott elérhetőségen az érintettel kapcsolatba lép és az információ birtokában dolgozza ki az ajánlatot, majd azt az érintett részére eljuttatja.

 

Az online, személyes (papír alapú), vagy telefonos ajánlatkérés esetén az adatkezelő az alábbi adatok rendelkezésre bocsátását kéri/kérheti az érintettől: megszólítás, vezetéknév, keresztnév, cím (település, irányítószám, ország), e-mail cím, telefonszám, érkezés és távozás dátuma, a szállást igénybe vevők száma, a szállást igénybe vevő gyermekek életkora, szolgáltatás részletei. Ezen adatok kezelésére a szerződés megkötése és a szerződés teljesítése érdekében van szükség.

 

A vezetéknév, keresztnév, cím (település, irányítószám, ország), elérhetőség megadása (e-mail cím, telefonszám), a szállást igénybe vevők száma, az érkezés és távozás dátumának megadása nélkül az adatkezelő nem tud ajánlatot adni az érintett részére, ezért ezen adatok megadása a szolgáltatás igénybevételének feltétele.

 

Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelő a megadott adatokat a szerződés létrejötte, teljesítésének bizonyítása és az esetleges igényérvényesítés céljára az általános elévülési időn belül (5 év) kezeli.

 

  1. Szállásfoglalás

 

Az adatkezelő lehetővé teszi az érintettek számára, hogy az adatkezelőhöz foglalási igényt juttassanak el. Az adatkezelés célja a szobafoglalási igény feldolgozása, az adott szoba és az érintett összekapcsolásával a szoba lefoglalása.

 

Az online, személyes (papír alapú), vagy telefonos szállásfoglalás esetén az adatkezelő az alábbi adatok rendelkezésre bocsátását kéri/kérheti az érintettől: megszólítás, vezetéknév, keresztnév, cím (település, irányítószám, ország), e-mail cím, telefonszám, a fizetés módja (készpénz, bankkártya, Széchenyi Pihenőkártya), a foglalási díj átutalással történő megfizetésének igazolása. Széchenyi Pihenőkártyával történő fizetés esetén, a tranzakció lebonyolítása érdekében szükség van a kártya adataira is. Ezen adatok kezelésére a szerződés megkötése és a szerződés teljesítése érdekében van szükség.

 

A vezetéknév, keresztnév, cím (település, irányítószám, ország), e-mail cím, telefonszám, az érkezés és távozás dátumának megadása és a foglalási díj megfizetésének igazolása (illetve a Széchenyi Pihenőkártya adatainak megküldése) nélkül az adatkezelő a foglalási igényt nem tudja rögzíteni, ezért ezen adatok megadása a szolgáltatás igénybevételének feltétele.

 

Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelő a megadott adatokat a szerződés létrejötte, teljesítésének bizonyítása és az esetleges igényérvényesítés céljára az általános elévülési időn belül (5 év) kezeli. Az adatkezelő számviteli bizonylatok esetében azok adattartalmát a 8 évig őrzi meg.

 

  1. Kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás

 

Az érintett ajánlatkérés/szállásfoglalás során megadja az elérhetőségét (telefonszám, e-mail cím), amelyen keresztül az adatkezelő vele kapcsolatba léphet, hogy az ajánlatot, szobafoglalási igényt, vagy kapcsolódó egyéb kérdést pontosítsák, az érintett szobafoglalási igényét megerősíthesse, a szállodai szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseit illetően tájékoztatást kapjon, és hogy az adatkezelő szállodai szolgáltatásokkal kapcsolatosan beálló esetleges változásokról értesíteni tudja. Ezen adatok kezelésére a szerződés megkötése és a szerződés teljesítése érdekében van szükség.

 

Kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás érdekében az online, személyes, vagy telefonos megkeresés esetén az adatkezelő az alábbi adatok rendelkezésre bocsátását kéri/kérheti az érintettől: megszólítás, vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám.

 

A vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám megadása nélkül az adatkezelő az érintetett az esetleges változásokról nem tudja értesíteni.

 

Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelő a megadott adatokat a szerződés létrejötte, teljesítésének bizonyítása és az esetleges igényérvényesítés céljára az általános elévülési időn belül (5 év) kezeli.

 

 

  1. Vendégkönyv

 

Az érintett az érkezésekor, a lefoglalt és visszaigazolt szobájának elfoglalása előtt kitölti a Vendégkönyvet, amely révén az adatkezelő a rá vonatkozó jogszabályok[2] által meghatározott kötelezettségei teljesítése, illetve a teljesítés bizonyítása, továbbá az érintett beazonosítása céljából az adatokat mindaddig kezeli amíg az illetékes hatóság ellenőrizhetik az adott jogszabályokban meghatározott kötelezettségek teljesítését. Az adatkezelés jogalapja az adatkezelő idegenforgalmi adó és az idegenrendészeti jogszabályokban meghatározott kötelezettségeinek teljesítése, illetve a teljesítés bizonyítása.

 

A vendégkönyvbe kötelezően megadandó adatok: családi név, keresztnév, születési hely és idő, állampolgárság, személyi igazolvány szám, lakcím, érkezés dátuma, elutazás dátuma, nyilatkozat az idegenforgalmi adó alóli mentességről, aláírás. Nem Európai Uniós állampolgárok esetében a 2007. évi II. törvény 94. §-ban meghatározott természetes személyazonosító adatok, útlevél száma, a szálláshely igénybevételének kezdő és várható befejező időpontja, a vízum vagy tartózkodási engedély száma és a beutazásának időpontja és helye.

 

A Vendégkönyv kötelező adatainak megadása a szerződés létrejöttének feltétele.

 

Az adatkezelés időtartama[3]: az adó megállapításához való jog elévülésének megfelelően nyolc év.

 

  1. Számlázás

 

Az adatkezelő a létrejött szerződés teljesítése érdekében kezeli a vendégek személyes adatait. A számlázással kapcsolatos adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése és adatkezelőre vonatkozó adózással kapcsolatos jogszabályokban előírt kötelezettség teljesítése.[4]

 

Az adatkezelésre az érintett által igénybe vett szolgáltatás ellenértékének meghatározása, a teljes ellenérték megfizetése és a számla kiállítása céljából kerül sor.

 

A kezelt adatok köre: vezetéknév, keresztnév, cím, érkezés és távozás dátuma, szállást igénybe vevők száma, igénybe vett szolgáltatások, Széchenyi Pihenőkártya (azonosító, kártyán szereplő név).

 

Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelő a megadott adatokat a szerződés létrejötte, teljesítésének bizonyítása és az esetleges igényérvényesítés céljára az általános elévülési időn belül (5 év) kezeli. Az adatkezelő számviteli bizonylatok esetében azok adattartalmát a 8 évig őrzi meg.[5]

 

Adatfeldolgozó:

 

Név Székhely Adatfeldolgozói feladat
Somogyvári 2000 Kft. 1147 Budapest, Telepes utca 45. fszt. 12. Számviteli feladatok ellátása

 

 

  1. Kamerarendszer

 

A kamerarendszert az adatkezelő az emberi élet, a testi épség, valamint a vagyon védelme érdekében a jogsértések és balesetek megelőzése, észlelése, az elkövető tettenérése, a jogsértések bizonyítása, vendégpanasz kivizsgálása, vagyis az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítése céljából kezeli, az érintettek és az adatkezelő munkatársainak a kamerafelvételeken látszódó arcképmását és egyéb személyes adatait.

 

A kamerarendszer a hét minden napján, 24 órában üzemel a Szent István Hotel – Balatonlelle területén az alábbi csoportokban:

 

– 1. Csoport

A vendégparkoló főbejárat felöli és a hátsó oldalának területét lefedő kültéri kamerák. A megfigyelés célja a parkolóban elhelyezett gépkocsik vagyonvédelme, jogsértések és balesetek megelőzése, észlelése, az elkövető tettenérése, a jogsértések bizonyítása.

 

– 2. Csoport

A szálloda külső és belső bejáratait, vendég folyosóit, és a szálloda üzemi területeit figyelő kamerák. A megfigyelés célja elsősorban a szálloda vagyontárgyaival, eszközeivel, készleteivel, és a szálloda vendégeinek a szállodába behozott vagyontárgyaival kapcsolatos vagyonvédelem, melyre tekintettel különösen indokolt a szálloda bejáratainak, bevezető útjainak, recepciójának, továbbá a szálloda raktárainak megfigyelése. A megfigyelés célja továbbá az életét és testi épséget érintő balesetek megelőzése, és ezek bekövetkezte esetén ezen események rekonstruálása.

 

A rögzített felvételek visszanézésére a szálloda mindenkori ügyeletes vezetője jogosult az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítése céljából.

 

A rögzített kép-, hang-, valamint kép- és hangfelvételt felhasználás hiányában legfeljebb a rögzítéstől számított 3 munkanap elteltével az adatkezelő megsemmisíti. Azon érintett, akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel rögzítése érinti, jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy a felvételt az adatkezelő ne semmisítse meg, illetve ne törölje a bíróság vagy a hatóság megkereséséig. Az átadott adatok körébe a kamerarendszer által készített, releváns információt tartalmazó felvételek tartozhatnak, valamint a felvételen esetlegesen szereplő személyek neve.

 

Az adatkezelő által üzemeltetett kamerás megfigyelő és rögzítő rendszer tárolt felvételeibe kizárólag az emberi élet, testi épség és vagyon sérelmére elkövetett jogsértések bizonyítása és az elkövető azonosítása, illetve az életet vagy testi épséget érintő egyéb események, balesetek feltárása érdekében tekinthetnek be az arra jogosultsággal rendelkező személyek. A felvételen szereplő személy tájékoztatást kérhet az elektronikus megfigyelőrendszerrel róla készült felvételről, kérheti másolat készítését, illetve, ha a felvételen más személy is szerepel, betekintést nyerhet a felvételbe. Az érintett kérheti a róla készült felvétel törlését, a felvétellel kapcsolatos adatok módosítását, illetve tiltakozhat az adatkezelés ellen. Adatkezelő a rögzített felvételekbe történő betekintéseket, az azt végző személy nevét, az adatok megismerésének okát és idejét jegyzőkönyvben rögzíti.

 

Az adatkezelés időtartama: felhasználás hiányában 3 munkanap.[6]

 

Adattovábbítás[7]: szabálysértési vagy büntetőeljárás esetén az azokat lefolytató hatóságok, bíróságok felé.

 

Az átadott adatok köre: a kamerarendszer által készített, releváns információt tartalmazó felvételek.

 

  1. Cookie-k (sütik)

 

Az adatkezelő Google Analytics alkalmazával a testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el, és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, azon weboldalak tekintetében, amelyeknél az adatkezelő és a külső szolgáltató cookie-ját használják.

 

 

Adatfeldolgozó:

 

Név Székhely Adatfeldolgozói feladat
Silihost Kft. 2800 Tatabánya, Boróka utca 7. Online tárhely biztosítása

 

A www.google.com/analytics általi adatkezelésről a http://www.google.com/intl/hu/policies címen kérhető bővebb tájékoztatás.

 

A “Hogyan használja fel a Google az adatokat, amikor Ön egy partnerünk oldalát vagy alkalmazását használja” című dokumentum az alábbi hivatkozáson érhető el: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/partners/

 

A sütit a felhasználó képes törölni saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem /Előzmények/ Egyéni beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomkövetés megnevezéssel van lehetőség.

 

A honlapon az alábbi külső szolgáltatók a felsorolt sütiket helyezték el:

 

Szolgáltató Süti neve
Google Analytics _utma

_utmt

_utmb

_utmc

_utmz

_utmv

 

  1. A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága

 

Az adatkezelő az adatkezelést a tényleges adatkezelési helyen végzi. Az adatkezelő megfelelő intézkedésekkel védi a személyes adatokat, különösen a jogosulatlan hozzáférés, a megváltoztatás, a továbbítás, a nyilvánosságra hozatal, a törlés, a megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés és a sérülés ellen.

 

Az adatkezelő az adatkezelése során biztosítja, hogy a kezelt adatok pontosak, naprakészek legyenek, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani. Az adatkezelő alkalmazásában adatkezelést végző munkatársai kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. Az adatkezelési tevékenység során a megadott személyes adatokat az adatkezelő külön adatállományokban, más megadott adatoktól elkülönítetten tárolja. Ezeket az adatállományokat kizárólag az adatkezelő arra felhatalmazott munkatársai ismerhetik meg. A munkatársak az egyes adatokat vagy az adatállományok egészét harmadik személynek nem továbbítják, és megtesznek minden biztonsági intézkedést annak érdekében, hogy azokat jogosulatlan személy meg ne ismerhesse.

 

Az adatkezelő informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik. Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy az interneten továbbított elektronikus üzenetek, protokolltól (e-mail, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő az adatkezelő megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. A rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is.

 

Az adatkezelő weboldala külső szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmaz, ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért az adatkezelő a felelősségét kizárja.

 

  1. Az érintett jogai és azok érintett általi érvényesítése

 

Az adatkezelő jelen adatkezelési szabályzat révén tájékoztatja az érintetett, hogy az alábbiak szerint kérelmezheti a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, továbbá az alábbiak szerint jogosult az adathordozhatósághoz, valamint az személyes adatainak kezelése elleni tiltakozáshoz. Az érintett kérelmére az adatkezelő megfelelő intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és a 14. cikkben említett valamennyi információt és a 15–22. és 34. cikk szerinti minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtsa.

 

  1. Hozzáférési jog

 

Adatkezelő az érintett kérésére tájékoztatást ad arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. A tájékoztatás kérhető e-mailben az info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónapon belül, írásban válaszol arra vonatkozóan, hogy az érintett személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Amennyiben az adatkezelőtől kapott visszajelzés alapján megállapítható, hogy az érintett személyes adatainak kezelése folyamatban van, az adatkezelő az alábbiakról nyújt tájékoztatást:

 

  • az adatkezelés céljai;
  • az érintett személyes adatok kategóriái;
  • azon címzettek, vagy azon címzettek kategóriái, akikkel a személyes adatokat közölték, vagy közölni fogják;
  • a személyes adat tárolásának tervezett időtartama, vagy az időtartam meghatározásának szempontjai;
  • a személyes adatok helyesbítésével, törlésével, a személyes adat kezelésének korlátozásával és a személyes adatok kezelése elleni tiltakozással kapcsolatos jogosítványaival kapcsolatos tájékoztatás nyújtása;
  • felügyeleti hatósághoz történő panasz benyújtásával kapcsolatos tájékoztatás;
  • a személyes adat megszerzésével kapcsolatos forrásokra vonatkozó minden elérhető információ nyújtása, ha a személyes adatot az adatkezelő nem az érintettől gyűjtötte.

 

Az érintett részére kérésére – személyazonosságának hitelt érdemlő igazolása és beazonosítását követően – szóban is adható tájékoztatás.

 

  1. Helyesbítéshez való jog

 

Adatkezelő az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozó pontatlan személyes adatot, amennyiben a kérésben a valóságnak megfelelő adatot az érintett megadta, illetve az adatkezelés céljára tekintettel kiegészíti a hiányos személyes adatot, amennyiben az érintett kiegészítő nyilatkozatában a hiányzó adatot megadta.  A kérelem előterjeszthető e-mailben az info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónepon belül, e-mailben tájékoztatja az érintetett a meghozott intézkedésről.

 

  1. Törléshez való jog

 

Adatkezelő az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül törli az érintettre vonatkozó személyes adatot, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

 

– a személyes adatra már nincs szűkség abból a célból, amely miatt gyűjtötték vagy más módon kezelték;

– az érintett visszavonta a személyes adatainak kezelésére adott hozzájárulását és az adatkezelésre nincs más jogalap;

– a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

– a személyes adatokat az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

 

A személyes adat nem törölhető, amennyiben annak kezelésére az alábbi okok miatt szükség van:

 

– személyes adatok kezelését előíró az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése keretében végzett feladat végrehajtása céljából;

– jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

 

A törlés iránti kérelem előterjeszthető e-mailben az info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónapon belül, e-mailben tájékoztatja az érintetett a meghozott intézkedésről.

 

  1. Korlátozáshoz való jog

 

Adatkezelő az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül korlátozza az adatkezelést ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

 

– az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát (ebben az esetben a korlátozás időtartama az adatkezelő általi ellenőrzés ideje);

– az adatkezelés jogellenes, de az érintett a törlés helyett az adat felhasználásának korlátozását kéri;

– az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez érvényesítéséhez, védelméhez;

-az érintett tiltakozik az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen (ebben az esetben a korlátozás időtartama annak a megállapításnak az ideje, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben).

 

Ha az adatkezelés a fenti korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével, csak az érintett hozzájárulásával, jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, más személy jogainak védelme érdekében, valamint fontos közérdekből lehet kezelni.

 

A korlátozás iránti kérelem előterjeszthető e-mailben az info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónapon belül, e-mailben tájékoztatja az érintetett a meghozott intézkedésről.

 

  1. Adathordozhatósághoz való jog

 

Adatkezelő az érintett kérésére a rá vonatkozó, általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatot, széles körben használt, géppel olvasható formátumban rögzített változatban az érintettnek (vagy az érintett által megjelölt másik adatkezelőnek) megküldi ha az az adatkezelés jogalapja adatkezelés önkéntes hozzájáruláson, vagy szerződés létrejövetelén, szerződés teljesítésén alapul és az adatkezelés automatizált módon történik.

 

Az adatok géppel olvasható formában történő megküldése iránti kérelem előterjeszthető e-mailben az a info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónapon belül, e-mailben tájékoztatja az érintetett a meghozott intézkedésről.

 

  1. Tiltakozáshoz való jog

 

Az adatkezelő, az érintett azon kérésére, amelyben az érintett a saját helyzetével kapcsolatban kifejtett okból tiltakozik az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen, az adatkezelő a személyes adatot nem kezeli tovább.

 

Az adatkezelő a kérelem benyújtását követően bizonyíthatja, hogy az adatkezelést olyan jogos indokok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett által kifejtett érdekekkel szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

 

A tiltakozás előterjeszthető e-mailben a info@szentistvanhotel.hu e-mail címen az érintett e-mail címének megadásával. Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb 1 hónapon belül, e-mailben tájékoztatja az érintetett a meghozott intézkedésről.

 

 

Az adatkezelő a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha az érintett fenti 1-6. pontokkal kapcsolatos kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre észszerű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

 

Az adatkezelő megtagadhatja az érintett fenti 1-6. pontokkal kapcsolatos jogainak gyakorlására vonatkozóan előterjesztett kérelem teljesítését, ha bizonyítja, hogy az érintetett nem áll módjában azonosítani.

 

Amennyiben az adatkezelő az érintett azonosítására képes, de megalapozott kétsége merül fel azzal kapcsolatosan, hogy a kérelem az érintettől származik, a kérelmet előterjesztőt a személyazonosságának igazolására hívhatja fel.

 

Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát a fenti 1-6. pontban meghatározott 1 hónapos határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

 

Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

 

Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről

vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

 

Az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére

bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, azinformációk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha az érintett másként kéri.

 

  1. Adatvédelmi incidensek kezelése és bejelentése

 

Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, köteles bejelenteni a felügyeleti hatóság részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát. A felügyeleti hatóság részére történő bejelentés legalább a következő információkat tartalmazza:

 

–  az adatvédelmi incidens jellegét, az érintettek kategóriáit és a személyes adatok hozzávetőleges számát;

– a kapcsolattartó nevét és elérhetőségét;

– az adatvédelmi incidensből származó, valószínűsíthető következmények;

– a megtett vagy tervezett intézkedések az adatvédelmi incidens kezelésére, elhárítására, orvoslására.

 

Az adatvédelmi incidensekről az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintettek tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:

 

– az incidenshez köthető releváns tényeket;

– az adatvédelmi incidens körülményeit, hatásait;

– az adatvédelmi incidens orvoslására megtett intézkedéseket.

 

A nyilvántartásban szereplő adatokat adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelésétől számított 5 évig őrzi meg.

 

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával az incidensről történt tudomásszerzést követően az adatkezelő a honlapján tájékoztatja az érintetett az adatvédelmi incidensről, amely során ismerteti az adatvédelmi incidens jellegét, közli a kapcsolattartó nevét és elérhetőségét, az adatvédelmi incidensből származó valószínűsíthető következményeket és ismerteti az adatvédelmi incidens kezelésére megtett vagy tervezett intézkedéseket.

 

VII. Jogorvoslat

 

Az érintett jogosult arra, hogy az illetékes felügyeleti hatóságnál panaszt tegyen, ha a rá vonatkozó adatok kezelése során az adatkezelő megsérti a GDPR rendelkezéseit. Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni.

 

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

T: +36 (1) 391-1400.

E: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A hatáskörrel rendelkező bíróság az érintett lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék.

 

[1] Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), 2013. évi V. törvény (Ptk.), 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.), 2000. évi C. törvény (Számv. tv.), 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.), 2003. évi C. törvény (Eht.), 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.), 2005. évi CXXXIII. törvény (SzVMt.). 2007. évi II. törvény (Harm. tv.).

[2] A 2007. évi II. törvény, Balatonlelle Város Önkormányzat Képviselő-testületének 41/2012.(XII.19.) önkormányzati rendelete, 1990. évi C. törvény, 2017. évi CL. törvény.

[3] 41/2012.(XII.19.) önkormányzati rendelet 10. §-a, Számv tv. 169. § (1) bekezdése.

[4] A 2007. évi CXXVII. tv. 169. § e) pontja.

[5] 2000. évi C tv. 169.§ (1)-(2) bekezdése.

[6] 2005. évi CXXXIII. törvény 31. § (2) bekezdése.

[7] Az adattovábbítások jogalapja a Be. 71. § (1) bekezdése, 151. § (2) bekezdésének a) pontja és a 171. § (2) bekezdése, valamint az Sztv.75. § (1) bekezdésének a) pontja és 78. § (3) bekezdése.

 

Comments are closed.